Corona protocol Top Gym

(a.d.h.v. richtlijnen RIVM en NL-Actief)

Ben je ziek (koorts, hoesterig, benauwd, kortademig, keelpijn, snotterig) blijf dan thuis
Ben je afgelopen 2 weken in contact geweest met een risico persoon/plaats blijf dan thuis
Was/desinfecteer je handen bij binnenkomst bij de desinfectiepaal
Schud géén handen en maak ook geen verder lichamelijk contact
Drink niet uit andermans fles/bidon
Als je moet hoesten/niezen doe dat dan in je elleboog

Kom in je sportkleding naar Top Gym en douche thuis (kleedkamers zijn afgesloten)
Spullen die je meeneemt niet los laten liggen in de algemene ruimten (laat ze in je auto of gebruik een kluisje)
Gebruik een schone handdoek en bedek daarmee het toestel dat je gebruikt. Neem een extra handdoek mee om uw eventueel achtergebleven zweet te verwijderen.
Houd je aan de looprichtingen zoals overal aangegeven
Houd 1,5 meter afstand bij het sporten en/of bij het verplaatsen door de ruimten (social distancing)
Ruim zelf al je gebruikte materialen (dumbbells, schijven, stangen, matjes) op en houd alles netjes

Verricht buiten het sporten zo min mogelijk handelingen binnen Top Gym
*Ga thuis naar het toilet en houd het niet expres op tot je bij Top Gym bent. Heb je desondanks *hoge nood, maak dan zelf het toilet schoon na gebruik. Er zijn maar een minimaal aantal toiletten *beschikbaar, de rest is afgesloten
*Geen bidons, flesjes of shakebekers bij onze kranen vullen met water. Neem water van thuis mee *of koop bij ons een flesje
*Geen water uit de kraan drinken binnen Top Gym
*Verplaats onze toestellen/bankjes niet. Ze zijn gericht geplaatst voor social distancing
*Geen afval binnen achterlaten. Gooi je lege flesjes, fruitschillen etc thuis weg of bij ons in de *afvalbakken buiten
*Blijf niet hangen in de sportschool, werk je schema af en vertrek weer naar huis

Tot 100 personen is reserveren niet nodig. In het zeer zeldzame geval dat die grens gepasseerd wordt zullen wij voor het boventallige gedeelte een deurbeleid voeren waarbij we mensen weigeren tot het aantal binnen weer voldoende is afgenomen. Verdeel daarom je trainingen op eigen inzicht over rustigere momenten (kom bijvoorbeeld niet allemaal op maandagavond borst trainen). Op deze manier voorkom je dat je geweigerd wordt of moet wachten tot er voldoende mensen zijn vertrokken.

Voor klanten voor fysiotherapie geldt:
Eventuele begeleiding die u meeneemt moet buiten wachten

Voor (groot)ouders van kinderen die sporten bij boxing Dias of Upstairs geldt:
Zet uw kind af bij de “wachtplaats” voor onze ingang en blijf zelf buiten wachten

Voor Spinners geldt:
Maak uw fiets na de les schoon met een eigen doek
Houdt u aan de lestijden
Houdt contact met Mariska over de beschikbaarheid van fietsen in de lessen

De plantenspuiten in onze trainingsruimten bevatten 80% alcohol ter desinfectie

BEWEEGADVIES TOPGYM (GYM = CLOSED)

Een goede weerstand begint bij een gezonde levensstijl. Eet gevarieerd en gezond, slaap niet te kort, vermijd stress en beweeg voldoende.

Nu de sportschool is gesloten moet men andere manieren verzinnen om te bewegen. Uiteraard kan je naar buiten om te gaan lopen, maar krachttraining is minstens zo belangrijk.

Wandelen of joggen is prima, maar probeer ook twee à drie keer per week thuis of in het park wat krachtoefeningen te doen.

Wij kunnen een scala aan oefeningen voorschrijven, maar tegenwoordig staat het hele internet vol met thuis trainingsschema’s en wat dan ook. Voor mannen, voor vrouwen, per spiergroep of full body workout, met gewichten of met eigen lichaamsgewicht, binnen of buiten, schema’s van slechts 10 minuten of schema’s van een uur en noem maar op. Kortom voor elk wat wils.

Toegegeven, het is niet zoals op de sportschool en de mogelijkheden zijn beperkt, maar het is maar tijdelijk, dan kan iedereen weer naar de sportschool..

Coronavirus / COVID-19 TIPS Top Gym

Zorg dat je een goede weerstand hebt:
-slaap voldoende
-eet voldoende fruit en groente
-eet voldoende voedingsvezels en eiwitten
-liefst suppletie met vitamine C en D3 (evt A, B6 en E)
-eet regelmatig en zeker niet te weinig koolhydraten
-drink veel water
-vermijd stress
-vermijd verontreinigde lucht
-vermijd overmatige inspanning (niet te hard trainen)
-niet roken / geen alcohol
-beweeg voldoende
-denk positief

Blijf uit de buurt van “zieke” kuchende, hoestende, niesende mensen (straal van één meter aanhouden, die afstand kunnen virussen niet levend door de lucht overbruggen)

Niet met handen aan het gezicht zitten, virussen en bacteriën dringen binnen via neus, mond en ogen

Was regelmatig de handen. Niet te vaak met alcohol omdat alcohol de (nuttige) bacteriën op de huid doodt die het corona virus normaliter onschadelijk maken

Mond en keel MOETEN vochtig zijn, nooit droog. Drink meerdere keren per uur (elke 15 minuten) een paar slokken water om virussen die door het ademhalen in de mond en keel terecht zijn gekomen naar de maag te spoelen waar ze door het maagzuur onschadelijk worden gemaakt

Drink liefst geen ijskoude dranken, deze hebben een slechte invloed op de natuurlijk beschermende functie van het slijmvlies van de keel. Warme dranken doden virussen en bacteriën

Zorg voor voldoende persoonlijke hygiëne. Douchen, tanden poetsen, kleding wassen, bed verschonen

LET OP!

AUTOMATISCHE INCASSO…….

Mislukt uw maandelijkse automatische incasso voor uw contributie, dan wordt er € 7,50 administratiekosten bovenop uw contributie gerekend…!! Voor kortingsabonnementen geldt bovendien dat bij twee mislukte automatische incasso’s op rij het abonnementsgeld automatisch verhoogd wordt naar het volwaardige tarief.

GROEPSLESSEN

Groepslessen vinden doorgang bij 5 of meer deelnemers.

Partners Fitnesscentrum Top Gym

Top Gym is aangesloten bij de grootse Bedrijfsfitness instituten van Nederland: